lørdag den 1. januar 2011

Favntag med 2011

Sådan en stille 1. januar kan godt virke lidt tam overnpå en masse socialt julehygge og nytårsfestivitas.. Men det er heldigvis ikke tilfældet i år for mig. Jeg sprang ind i det nye år sammen med manden - er vild med tilbageblikket på 2010, der bød på et helt fantastisk minde - vores bryllup i september - sammen med mange andre oplevelser gode som udfordrende..;)
Vi havde en dejlig aften i godt selskab og nyder nu en tiltrængt stille hjemme-weekend - bare os tre. Med middagslure og ren hygge. Og små forårsfornemmelser i hjemmet og luften - måske det har noget at gøre med at julepynten nu er pakket væk.
Men jeg har fakstisk også glædet mig til at vende blikket fremad mod det nye år. I går eftermiddag havde jeg en lille stille stund, hvor tankerne fik lov at fylde - og jeg har fået sat nogle mål om ting, jeg gerne vil i det nye år. Egentlig er jeg ikke meget til nytårsforsætter, men jeg kan godt lide udsigten til et nyt ubeskrevet år, hvor man har mulighed for at skrue på nogle af knapperne og måske tune lidt mere præcist ind på indholdet og oplevelserne i ens liv.
Målene er både helt store og bitte små ting, men et af de mest væsentlige punkter er overskud. Der er mange ting, der snupper overskuddet - dem jeg kan, ændrer jeg på. Men nogle overskudsrøvere står jo ikke lige sådan til at ændre med et knips. Derfor har jeg valgt i særdeleshed at fokusere på de ting, der giver mig overskud. Det lyder simpelt og er det måske også - håber jeg kan gøre det til en god vane og ikke mindst få sat gang i nogle af mine overskudsprojekter og -tiltag.
Måske handler det mest af alt om at blive herre (øhh dame?) over egen tid og huske at gøre de ting, der giver én glæde og som man af og til føler, der mangler.


Nå, inden det bliver alt for kringlet og småfilosofisk vil jeg ønske jer et rigtig godt nytår. Og sige tak for næsten 1års dejligt bekendtskab med en blogverden, der nok er en tidsrøver, men i den grad også giver mig overskud og glæde.

8 kommentarer:

  1. Et rigtig fint indlæg her på den første dag i det nye år...vi har vist gjort os mange af de samme overvejelser omkring det nye år. Er heller ikke tilhænger af nytårsfortsættere (mest fordi jeg synes at man bør sætte sig mål og handle derefter, når man føler for det), men jeg kan godt lide at reflektere over året der er gået og opsummere hvad jeg ønsker henholdsvis mere og mindre af i det nye år. Jeg vil også være mere obs på give/tære balancen og fokusere på førstnævnte, så jeg kan få søsat og ikke mindst afsluttet flere projekter i det nye år!
    Alt det bedste til dig og dine i 2011. Håber du må lykkes med dit overskudsprojekt!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Hej Anne
    Godt nytår til dig! Og tak for dine søde kommentarer de sidste par dage:) Og det lyder som et rigtig godt nytårsfortsæt at lave flere ting, der giver dig glæde!
    Kh. Anne

    SvarSlet
  3. Rogtig godt nytår til dig og dine også :) Jeg er heller ikke til nytårsfortsæt, men kan som dig også godt lide tanken om en ny start. Det er nogle gode ting du har bestemt dig for!

    SvarSlet
  4. Rigtig godt nytår!
    Det lyder som virkelig god og vigtig ting at blive dame over egen tid - det håber jeg lykkedes for dig!

    SvarSlet
  5. Fint indlæg. Også rigtig godt nytår til dig og dine :)

    SvarSlet
  6. Rigtig godt nytår! Glæder mig til at "se" mere til dig i 2011.

    SvarSlet
  7. Tak skal I ha' piger..:)
    Også alt det bedste til jer i det nye år;)
    KH Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne