mandag den 22. august 2011

Hjælp til spejl"hylde"...?!

Sidste sommer fandt jeg to af disse fine hylder med spejl.

Projektet har været længe undervejs (tsk tsk) - men nu har manden sødt malet det mintblåt for mig  og det er klar til pyntning.

Men ak og ve! Hvad hulan gør jeg ved spejlet? Tanken er, at der skal papir/stof i rummene, der hvor man kan se den gamle grønne maling. Men mit forsøg med at få spejlet af gik ikke så godt (ups!) og resulterede i en lille revne...
Men hvad gør jeg så for at kunne sætte noget ind bagved?
Skal spejlet brækkes af - og så et nyt spejl på eller findes der andre geniale løsninger.....?


Håber nogen er bedre til at se muligheder, end den trætte kone er lige nu..;)

9 kommentarer:

  1. Jeg istandsatte en sættekasse magen til din for et stykke tid siden (se evt. min blog). Det lykkedes mig at få spejlet af ved at stikke en skarp kniv ind bagved spejlet og derved få løsnet limen (jeg tog bagbeklædningen af inden jeg fik spejlet fri). Husk dog at være opmærksom på hvilken lim du benyttter til at sætte spejlet fast med igen, for nogle former for kontaktlim ødelægger spejlet, så det ikke kan bruges...
    Held og lykke med projektet:-)

    SvarSlet
  2. Hej Anne. Tak for dine søde ord på mit indlæg. Sjovt nok så har jeg lige selv erhvervet mit sådan en spejlhylde som du viser - faktisk magen til - ude v loppemanden i Bjergby. Men min bagbeklædning på spejlet er hvid plade, det løser problemet lidt hvis man kan leve med den hvide baggrund. Det har jeg ikke besluttet endnu. Den står og venter....glæder mig til at se dit færdige resultat.
    Kh Stina

    SvarSlet
  3. Den samme fejl gjorde jeg da jeg ville tage spejlet af min kasse. Og ja, nu er den desværre bare henlagt, for jeg kan ikke tage mig sammen til at bestille et nyt spejl.
    Min plan er at fjerne hele spejlet og bestille et nyt hos en glaremester eller hos en rammemager.

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  4. hvor er den fin, jeg harogså 2 stk liggende - de venter på en megert kærlig hånd :)

    Præv at sørge bruger leaskaarup på trendsales til råds - hun har lavet hundreder af disse. istandsættter og sælger. Hun ,å have styr på nogle fif :)


    glæder mig til at se det færdige resultat
    KH Vibeke

    SvarSlet
  5. Jeg har ingen gode forslag, udover at jeg synes Fies forslag lyder fornuftigt.
    Men dit fint malede spejl minder mig om, at der faktisk hænger sådan et ude i vores havehus. - Måske jeg skulle kaste mig over det.

    SvarSlet
  6. Hvis du /I gerne vil skifte spejlet, har de både i IKEA, JYDSK og ofte også i Bilka et væld af spejle i forskellige former, som købes med dobbeltklæbende tape:-)

    SvarSlet
  7. Fie: Tak for dit input!!:) Jeg overvejede også at fjerne bagbeklædningen - men den sidder utrolig godt fast;) Men måske det skal prøves inden jeg køber nyt spejl..

    Stina: Det var så lidt;) Åh - jeg ville så gerne ha' været i Bjergby i weekenden..;) Ja en hvid baggrund kunne jeg godt leve med - men den her grangrønne var for meget;)

    Mette: Rart at vide jeg ikke er den eneste, der kan lave den brøler;) Håber vi finder motivationen til at få det færdigt;)

    Vibeke: Dem glæder jeg mig til at se;) OG tak for tippet - det vil jeg prøve..

    Ida: Ja det skulle du da gøre..:) Jeg tænker et til mig og et til Karoline - de er så fine..

    Kh Anne

    SvarSlet
  8. Jeg ville også fjerne spejlet. Men hvis ikke det er muligt, ville jeg prøve at skære nogle stykker papir der passer til de runde huller og lime det på.

    SvarSlet
  9. Jeg er ligesom jer igang med at købe et noget ligende. Men jeg tænker simpelhen at jeg vil komme malertape på spejlet og så male derudaf. Bare et tip:O) så skal det nok blive pænt. Bh. Carina

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne