tirsdag den 31. januar 2012

Hurtig hjælp til farvevalg...

Jeg har lige opdaget, at dagen er kommet... Den ene dag om året, hvor vores Imerco har 20% på alt - og altså også KitchenAid... Som jeg længe har ønsket mig... Da vi oveni hatten har 600kr tilgode dernede vil jeg kunne få maskinen for 2600,-.. Jeg har bare ikke fået valgt farve.... De har creme, hvid, sort og rød dernede - ved ikke om de kan få andre hjem. Så er lidt panikken over måske at taø en forhastet beslutning, når nu den skal tages inden for 1½ time...;)
Rød og sort skal det ikke være.. Er hovedkuldsforelsket i den mintblå, men måske er det mere "sikkert" med hvid eller creme til fremtidige køkkener..?! Eller skal man bare kaste sig ud i forelskelsen;)
Går en creme maskine til et evt. fremtidigt hvidt køkken?
Hvad ville du vælge?/hvad har du valgt?

Mint/isblå

Creme

Hvid

Billederne er lånt her

34 kommentarer:

  1. creme!!! så flot sammen med hvid - selvom mint nok er flottest tror jeg at creme er valget. hvis det altså var mig der skulle være så heldig...

    SvarSlet
  2. jeg ville vælge den hvide, men jeg har også et lille køkken, så der skal helst ikke være for meget "larm" i farverne.

    SvarSlet
  3. Jeg ville tage mint. Den må kunne passes ind i alle køkkener, for den farve er bare for lækker. Mit 2 valg ville være creme. Synes helt hvide køkkenapparater, hurtigt bliver misfarvede og gamle at se på.

    SvarSlet
  4. Jeg ville vælge CREAM, kan gå til alt, men isblå er også utrolig flot.

    SvarSlet
  5. Hmm... jeg er nok bare lyseslukkeren, der får lyst til at spørge dig om, hvad du skal bruge maskinen til?
    Jeg spørger fordi rigtig mange siger, at skålen er for lille og at motorkraften heller ikke er stor nok. Det betyder, at det kan være svært at røre f.eks. rugbrødsdej i den.

    Men når det er sagt, ville jeg nok vælge sort... selv om jeg er RET vild med den turkise (eller hvad den nu er..)

    Denne kommentar var vist ikke til meget hjælp på nogen måde ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke lyseslukker..:) De overvejelser har jeg også gjort mig - og har forhørt mig hos alle veninder/bekendte med en kitchenAid og det lyder til at den godt kan dække vores behov for brød og kager;)
      Håber det er det rigtige...
      KH Anne

      Slet
  6. Jeg var jo så heldig at få en maskine forrige jul, i rød. Men jeg kunne simpelthen ikke få den mintblå ud af hovedet, så endte med at sælge den røde, for at købe en mintblå istedet. Har dog ikke fået den købt endnu, men har fundet en tysk side, med et super tilbud på både en mikser og en blender plus en ekstra skål. Tror det er ca. 5000 for det hele. Sig til hvis du vil have et link!

    SvarSlet
  7. Af de muligheder du giver, ville jeg vælge isblå eller creme. Den hvide bliver for kedelig synes jeg.

    SvarSlet
  8. Hvis du kan få mint bestilt hjem, så helt klart den!!!! Jeg er SÅ glad for mint-farven, den lyser op, synes ikke man ser skidt så tydeligt netop pga farven og så går den super ind til alle andre farverog toner i køkkenet :)

    SvarSlet
  9. Den blå! Den drømmer jeg selv om. Ellers den creme :)

    SvarSlet
  10. Jeg synes i øvrigt ikke den er mint ;)

    SvarSlet
  11. Hvid - jeg har maskinen (i hvid), den er superlækker og i brug mange gange om ugen - og den kan sagtens røre rugbrødsdej til to store rugbrød ;)

    SvarSlet
  12. Jeg har selv den isblå, og stod med valget creme eller isblå, da jeg fik den i fødselsdagsgave sidste år.

    Jeg endte med at vælge den isblå, netop fordi den skiller sig lidt mere ud end den i creme, og det synes jeg jo lige præcis godt at sådan en maskine må (hvorimod køleskab osv er i cremefarvet, for ikke at "larme" for meget, rent farvemæssigt).

    Jeg har ikke fortrudt, men det er selvfølgelig svært at vælge for andre. Ville selv aldrig vælge sådan en ting i hvid, da jeg synes det bliver for kedeligt... men andre ville jo synes hvid var fin, diskret osv.

    Hvad siger din mavefornemmelse dig?

    SvarSlet
  13. Jeg er mest til den grå, men ud fra disse tre farver er jeg ret lun på den mint. Det er et sejt og modigt valgt.

    SvarSlet
  14. CREME!!! det passer til alt, og man bliver aldrig træt af af se på den - er vild med den mint, men til den pris, skulle jeg gerne kunne holde ud og se på den også om 1, 2, og 5 år ;)

    Håber du finder ud af det - følg din mavefornemmelse her og nu ;)

    SvarSlet
  15. Jeg købte den i hvid og er rigtig glad for den. Men: Støv ses hurtigt på den, og det er lidt træls, når man gerne vil have den stående fremme. Måske creme er lidt mere støvvenlig? Og den kan fint gå til et hvidt køkken, synes jeg.

    SvarSlet
  16. Den blå - uden tvivl - jeg ville elske at se på den hver eneste dag

    SvarSlet
  17. Jeg synes bestemt også at den hvide eller den creme :-) Men lige meget hvilket valg du tager, er den jo super sej :-)

    SvarSlet
  18. den blå helt klart! den er også på ønskelisten herhjemme.

    SvarSlet
  19. Jeg har også været forelsket i den mintblå og en overgang helt fortrudt at jeg ikke købte den i stedet for den sorte vi har. Men nu er jeg MEGET tilfreds med den sorte. Den skal jo holde et helt liv - og er det den farve man vil ha' til at dominere sit køkken resten af livet. Jeg ville vælge hvid eller creme hvis jeg var dig

    SvarSlet
  20. Lidt sent jeg så dit indlæg med vil alligevel lige lægge en kommentar :) Jeg har den i hvid og er SÅ glad for den! Min står fremme lige ved køkkenvinduet, og har gjort det i over 1 år nu, og den har ikke mistet farven eller er blevet misfarvet på nogen måde.
    Mht. skålstørrelsen så findes der jo forskellige udgaver af maskinen. Jeg har den der hedder Classic, dvs med den mindste skål, men der er rigeligt plads til både at lave kage, div. deje til brød osv. Jeg bruger min flere gange om ugen :)

    SvarSlet
  21. MINT:) Er spændt på at høre hvad du ender op med ;)

    SvarSlet
  22. Har netop selv stået i samme situation... Fik en kitchen aïd af min kære mand i julegave. Han var sikker på jeg vil ha den i rød ligesom så mange andre, men nej jeg drømte om en i mint blå. Men kom så alligevel i tvivl... Er det nu et sikkert valg? Så jeg fik både bestil en hvid, og senere en råhvid, og senere en sort pr, telefon samme dag så tror efterhånden de tog sig til hovedet i min imerco. Det endte med at jeg nu venter på at få min drømme farve, mint blå, for som en veninde sagde en kitchen aïd skal ikke passe ind i farven, den må netop gerne skille sig ud. Har det super godt med mit valg.

    SvarSlet
  23. du har sikkert købt den alligevel våger jeg at smide en kommentar, du skal da have den i mint! eller koks men det kunne jeg vist ikke vælge imellem :) uanset farven bliver du glad for den, de er fine allesammen

    SvarSlet
  24. Har netop selv stået i samme situation... Fik en kitchen aïd af min kære mand i julegave. Han var sikker på jeg vil ha den i rød ligesom så mange andre, men nej jeg drømte om en i mint blå. Men kom så alligevel i tvivl... Er det nu et sikkert valg? Så jeg fik både bestil en hvid, og senere en råhvid, og senere en sort pr, telefon samme dag så tror efterhånden de tog sig til hovedet i min imerco. Det endte med at jeg nu venter på at få min drømme farve, mint blå, for som en veninde sagde en kitchen aïd skal ikke passe ind i farven, den må netop gerne skille sig ud. Har det super godt med mit valg.

    SvarSlet
  25. Uh, jeg drømmer om den blå!!

    SvarSlet
  26. Tak for alle jeres input!

    Nu er der bestilt - og det blev den mint/blå..:) Til sidst stod det mellem creme og mint - og vi kaster os ud i lidt farve;)
    Er stadig lidt i tvivl, fordi jeg ikke har set den i virkeligheden - men jeg kan stadig fortryde og få en creme hjem i stedet, sålænge den ikke er taget i brug - så det er god service;)
    Ha' en dejlig aften...
    Kh Anne

    SvarSlet
  27. Uh - hvad endte det med? Jeg synes også den blå/mint er SÅ flot... Min egen er creme - jeg har haft den i 10 år snart og da jeg købte den kunne den ikke fåes i alle de flotte farver... Jeg har også foodprocessoren - den er rød, hvilket jeg har fortrudt... Gid den også var creme... Men altså... Jeg ville KLART vælge den blå/mint i dag...

    Kh!

    SvarSlet
  28. Min svigermor har den i rød og bager mange rugbrød om ugen og hun er super glad for den...

    Jeg ville vælge den i grå..hvis du kan få den hjem... Den er så fed..

    SvarSlet
  29. Vi har også den mintblå. Den er såååå skøn og tro mig du bliver lykkelig for den og er ikker på du ikke fortryder farvevalget (;

    Ps: Nu du er ude i shopping kan jeg da lige serviceoplyse at de har de der ekstra glasskåle med låg til til denne skønne maskine, på tilbud i Magasin denne uge. Det er super rart at have et par ekstra skåle til den, hvis man bager en del (:

    SvarSlet
  30. Vi har blenderen i creme og jeg drømmer om at skifte den ud med den mintblå eller lysegule også, hvis ellers lige økonomien var til det..

    SvarSlet
  31. Spændt på at høre, hvilken farve du valgte ?

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne