mandag den 16. april 2012

Lopper og weekend

Lørdag var jeg på loppemarked med min søster og min mor. Af erfaring kom vi i god tid sammen med alle de gamle, før dørene blev åbnet. Sidste år gjorde jeg nemlig et par kup derude - og i år var heldigvis ingen undtagelse.

 Skøn lille kommode i smuk farve

Et lille skab - jeg bliver ikke træt af kombinationen teak og mintblå;)



Et fint linoleumstryk - rammen er skøn og jeg går lidt og forelsker mig i det sort/hvide udtryk

En lækker stor "kiste". Perfekt til det legetøj, som ellers har tendens til at flyde i stuen

Vendespil fra min barndomstid. Både manden og jeg havde selvsamme spil

Tjek lige de skønne motiver, der minder om barndom

Et udsnit af en stor bunke pixi-bøger - tiltænkt sommerhuset

Mange af titlerne havde min søster og jeg også i samlingen som børn

En lille bambi og et glas til samlingen

Resten af lørdagen hyggede vi nede hos min søster og svoger. Søndag var familiedag - ham farmanden herhjemme er draget en uge på studietur i dag, så hans selskab skulle nydes i går..;)
Nu ruster jeg mig til en uge alene med tøserne. Heldigvis med søde hjælpere ind i mellem, så jeg ikke får helt børnekuller..

20 kommentarer:

  1. De er super fede både kommoden, det lille skab og kisten. Kunne godt få en plads herhjemme også.

    SvarSlet
  2. Det vendespil havde (har!) vi også. Pigen på en af brikkerne kalder vi cecilie:) sjovt.. Fine fund ellers

    SvarSlet
  3. Skønne lopper og skøn blog. Er ny fast læser... Håber, du får tid og lyst til at kigge forbi hos mig:)

    SvarSlet
  4. Det vendespil findes stadig (og bruges)på min skole. Jojo, der spares i alle hjørnet,men motiverne er skønne.

    Glædelig mandag.

    SvarSlet
  5. For noen fine ting:) Det vendespillet hadde jeg også, da jeg var liten:) Og jeg bare ELSKER kommoden!!

    SvarSlet
  6. Hold nu op en fed fangst, så fine fine ting... Elsker kommode, det lille skab og bambi:-)

    Lucky you

    SvarSlet
  7. Hvor er det nogle gode fund, du har gjort dig! Jeg kan faktisk også rigtig godt li' billedet i rammen, så jeg tror egentlig bare, at jeg ville lade det være, som det er, hvis jeg var dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Faldt også for kombinationen af billede og ramme.. Var bange for om motivet var for dystert, men tror det går;)

      Slet
  8. Øj du har været heldig med de fund :) Selvom vi altid kommer tidligt til loppemarkeder, så bliver de gode ting altid rippet foran os :(

    SvarSlet
  9. Skønne fund du har gjort, hvor har du mon været henne? Flere af pixibøgerne havde jeg som barn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. En lille by tæt ved min forældre, hvor der hvert halve år holdes loppemarked til fordel for plejehjemmet..:) Jeg støtter hver gang;)

      Slet
  10. Sikke nogle lækre fund! Jeg er HELT pjattet med kommoden, den har et fantastisk udseende OG farve, mmmh mums!

    SvarSlet
  11. Du har da skudt papegøjen. Lækker farve på kommoden.

    SvarSlet
  12. Lækre ting du fandt, den der pixi bog med camping må jeg da på jagt efter, så kunne den bo i campingvognen:)
    Den lille kommode er den fedeste af de ting du fik købt, synes jeg.

    KH Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis ikke det var fordi vi netop samler på "Lone og lille Lasse" bøgerne, måtte du få den;) Men skal nok holde øje en anden gang..

      Slet
  13. Årh, nogle fede ting, Anne. Kommoden er helt fantastisk!

    SvarSlet
  14. Hvor er kommoden bare fin :)

    SvarSlet
  15. Sikke nogle skønne, skønne fund

    Stine:)

    SvarSlet
  16. Fine, fine fund Anne! Skøn farve den kommode har

    SvarSlet
  17. Tak fordi I deler min begejstring, alle sammen;) Tænk sig at finde den ønskede kommode og så endda i en af yndlingsfarverne;)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne