søndag den 5. august 2012

Realiteter

Og lige pludselig gik der uplanlagt en mindre pause i bloggen. Ferien har indfanget mig og "stjålet" min tid.. Og så har jeg ikke helt kunnet få ordene til at flyde, som jeg gerne ville.
Men nu... Ja nu melder hverdagen og den 'barske' virkelighed udenfor barselsboblen sig upfront. I morgen skal Karoline tilbage til sin dagligdag i børnehaven og min lille nuller, Frida starte i dagpleje.. (!!) Det er jeg faktisk slet ikke klar til.. Og jeg som troede, det ville være meget nemmere her anden gang. Men Frida klarer den garanteret fint - godt nok er hun lidt mor-forelsket, men hun er så glad, mild og nysgerrig, at det nok skal blive godt til hende.

De sidste par uger af vores fælles ferie er gået med den helt store op(og ud-)rydning herhjemme, miniferie i svigermors sommerhus i godt selskab, mere sykursus, dejlige besøg og masser af afslapning.
I dag har vi bare nydt det gode vejr - især i haven - og nydt hinanden. Det er som om, man til sidst lidt halvdesperat forsøger at suge det allersidste af ferien til sig...;)

Kjole til Karoline syet på det sidste sykursus

Sommerfusser og forklæde..





Min mindste smuksak

Nu er dagplejetasken pakket og jeg vil hoppe under dynen og forsøge at blive klar til i morgen..

12 kommentarer:

  1. Aw, nogle søde billeder! Og en super fin kjole!

    SvarSlet
  2. Uh den kjole der, den er så skøn og forklædet er det ikke Sødahl :) Vi sidder lige og morgen hygger inden det også her går løs med første dag, her er det jo så bare børnehave. Filippa har glædet sig helt vild, lige indtil hun igår fandt ud af at hun skulle være der alene denne gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja du har jo set kampen med at sy den;) Og jo forklædet har jeg lavet for længe siden af noget af mit Södahl stof.. Elsker det... Det er altså også en stor dag med børnehavestart - håber det går rigtig godt..:)

      Slet
  3. det er bare så specielt der der med at sende nr. 2 afsted, jeg kan personligt skrive under på at det overhovedet ikke er nemmere 2 gang. tvært imod synes jeg det var værre.... Heldigvis har vi fået verdens bedste dagplejer (synes jeg), og det hjalp alverden på det hele.... Men at sende dem afsted idag efter ferien, det var nu også lidt hårdt igen.

    Al mulighed held og lykke både til dig og dit skønne barn idag.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Louise..:) Har også tænkt meget på det du før har skrevet om;) Men har længe kunnet mærke at det ikke ville blive nemmere den her gang.. Men det gik fint - så må vi se i morgen, når jeg skal efterlade hende derovre....
      Knus

      Slet
  4. Aiij, skal vi ikke ha' lov at se heeele kjolen? Den ser nemlig så fin ud, jeg bliver helt nysgerrig :) og sikke da nogle herlige babybilleder! Afslutter selv min 2. og sidste barsel om tre måneder, og det føles som lige om lidt - og jeg kan gå helt i panik, for nøj hvor jeg nyder det her barselsliv. Håber du får en hammergod opstart og en super dagplejer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det..:) Misunder dig din barsel;) Det liv elsker ejg nemlig også... Kjolen skal jeg nok vise frem - den er faktisk blevet helt okay;)

      Slet
  5. Æv, og jeg som også håbede, at det ville være nemmere anden gang! Lige om lidt skal vores også af sted på egen hånd, så nu glæder jeg mig til at læse om jeres erfaringer - måske jeg kan trække lidt på dem;-)

    Rigtig mange pøj pøj'er herfra

    SvarSlet
  6. Jeg har haft en helt anden følelse af denne barsel - og derfor også afslutningen af den...;) Måske fordi jeg ved det måske er den sidste... Håber det kommer til at gå gnidningsfrit for jer også;)

    SvarSlet
  7. Sikke smukke billeder!
    Og skøn kjole, ser det ud til.
    Jeg har også lige postet en hel r*vfuld billeder af min første kjole med flæseærmer :). Det er bare så yndigt ♥.

    Jeg glæder mig til at se billeder af hele kjolen :).

    Kh maj

    SvarSlet
  8. Fine billeder Anne! Håber Frida (og mor) tager opstarten fint...

    KH Tine

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne